شرکت فولاد هرمزگان
۱۳۹۹ شنبه ۱۷ خرداد
رسیدگی به ادعای مشتریان
فرآیند رسیدگی به ادعاهای مشتریان
 
فرآیند رسیدگی به ادعاهای مشتریان جزء فرآیندهای اصلی ومهم درجهت بالابردن رضایتمندی مشتریان وشناسایی فرصتهای بهبود وانجام بهبود مستر درکیفیت محصولات است،بصورت زیر میباشد:
براساس این فرآیند ،مشتری ادعای خودرا همراهبا مشخصات سفارش ومدارک مبنی بربروز اشکال را به واحد فروش شرکت ارسال مینماید.
واحد فروش شرکت پس از دریافت ادعا یا شکایت آنرادر سامانه مدیریت اطلاعات یکپارچه (Is suit) ثبت کرده وفعالیت رسیدگی به شکایات مشتری را آغاز مینماید.واحد پشتیبانی فنی مشتریان که مسولیت رسیدگی اجرایی به شکایات را دارد ،ادعا را از طریق سامانه اطلاعاتی دریافت کرده وپس از گردآوری اطلاعات مربوط به ادعا وبررسی های فنی لازم در صورتیکه نتیجه بررسی ها مثبت باشد،ادعا مورد پذیرش قرارگرفته وراه حل آن به واحد فروش اعلام میگردد.
همچنین،درصورتیکه به منظور بررسی به انجام بازدید از کارخانه مشتری وبررسی محصولات تولیدی وی ضروری باشد،کارشناس فنی مربوطه از واحد پشتیبانی فنی مشتریان جهت بازدید از محصولات مورد ادعای مشتری رفته وبا مشاهده ونمونه گیری ادعای مشتری را مورد بررسی قرار میدهد.
لازم به ذکر است که در صورت تایید ادعا توسط قسمت پشتیبانی فنی مشتریان و بنا برتشخیص این قسمت یکی از پیشنهادهای زیر جهت جبران خسارت یا تعدیل آن ارائه میگردد:
محصول، نزد مشتری مانده ولی با توجه به درجه بندی کیفی جدید محصول (کاهش درجه بندی کیفی محصول به دلیل بروز اشکال در آن )به مشتری تخفیف داده میشود.
درصورت امکان محصول به مجتمع فولاد هرمزگان برگشت شده وپس از انجام اقدامات اصلاحی برروی آن دوباره برای مشتری ارسال میگردد(اقدام اصلاحی برروی محصول ارسالی در مقصد نیز میتواند صورت پذیرد.)
محصول معیوب به مجتمع برگشت شده و وجه کالای برگشتی طبق صورتحساب مربوط پرداخت میگردد.
با توجه به درجه بندی کیفی جدید،محصول به مشتری دیگری فروخته که این محصول برای او مناسب است فروخته شده ووجه آن طبق صورتحساب مربوطه به مشتری اول برگشت میشود.رسیدگی فنی به ادعاهای مشتریان از زیر فرآیندهای رسیدگی به شمایات مشتریان( در واحدهای فروش و بازاریابی و خدمات فنی مشتریان ) میباشد.
 
 

تاریخ به روز رسانی:
1398/11/16
تعداد بازدید:
219
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
 
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
شرکت فولاد هرمزگان
آدرس: بندر عباس ، کیلومتر 13 جاده بندر شهید رجایی ، شرکت فولاد هرمزگان جنوب
تلفن: 9-33530003-076 نمابر: 33550475-076
کدپستی: 7917176319
پست الکترونیکی: info@hosco.ir
تاریخ بروزرسانی
کلیه حقوق محتوای این سایت متعلق به شرکت فولاد هرمزگان می باشد.
Powered by DorsaPortal