شرکت فولاد هرمزگان
نظرسنجی از مشتریان
نظرسنجی از مشتریان
 
رضایت‌سنجی از مشتریان در علم بازاریابی فعالیتی است جهت ارزیابی عملکرد شرکت از طریق هم خوانی نمودن خواسته های مشتریان یا محصولی که سازمان به آنها ارائه می دهد ، به عبارت دیگر سازمان اندازه می گیرد چقدر فروش محصولات ارایه شده با انتظارات و خواسته‌های مشتریان هم‌خوانی داشته و رضایت آنها جلب شده است از این رو برخلاف تصور عمومی این قیمت وکیفیت نیست که موجب نارضایتی مشتریان میگردد ، بلکه عدم آگاهی از نظرات مشتریان موجب رویگردانی آنها می‌شود.
رضایت سنجی‌ها،نظر مشتریان درباره‌ی سیستمی که برمبنای آن کار می‌کنید را جویا می‌شوند. از این رو در سازمان های پیشرو و سرآمد به عنوان یکی از معیارهای تدوین استراتژی های فروش مد نظر قرار می گیرد.
امروزه رضایت سنجی مبحثی بسیار مهم در علم آمار، خدمات، مدیریت، منابع انسانی و روابط عمومی است.
رضایت‌ سنجی به سازمان کمک می‌کند که اگر در مسیر اشتباهی قرار دارد در اصلاح و بهینه‌ساری امور بکوشد و اگر هم همه چیز مرتب است، بداند چگونه وضعیت خود را حفظ نماید.
نظرسنجی سالیانه رضایتمندی مشتریان از عملکرد فولادهرمزگان توسط واحد برنامه ریزی فروش وتحقیقات بازار انجام میگردد.
در ابتدا پرسشنامه سال قبل مورد بازنگری قرار گرفته وپس از انجام اصلاحات لازم،برای کلیه مشتریان فعال شرکت ارسال میشود.پس ازبرگشت پرسشنامه های تکمیل شده، اطلاعات در کامپیوتر وارد شده و توسط نرم افزارهای آماری ، به تفکیک زمینه فعالیت پردازش میگردد. پس از پردازش اطلاعات، تحلیلهای لازم برروی تک تک سوالات صورت گرفته ودر قالب یک کتابچه تحت عنوان ارزیابی عملکرد فولادهرمزگان بر اساس نظر سنجی از مشتریان،گردآوری و در اختیار مدیریت عامل و دیگر مدیریتهای مرتبط قرارمیگیرد. علاوه برآن نتایج نظرسنجی،جهت انجام اقدامات اصلاحی،برای واحدهای مرتبط همچون تولید ،کنترل کیفی،حمل ونقل پشتیبانی فنی مشتریان،روابط عمومی وادارات فروش ارسال گردیده وپس از انجام اقدامات اصلاحیتوسط واحدهای فوق،نتایج آن در نظر سنجی دوره بعد کتبا به اطلاع مشتریان میرسد.
تاریخ به روز رسانی:
1398/10/09
تعداد بازدید:
421
کلیه حقوق محتوای این سایت متعلق به شرکت فولاد هرمزگان می باشد.
Powered by DorsaPortal