به مناسبت «هفته ملی سلامت بانوان ایران» و با شعار پرمحتوای امسال «سلامت زنان، پشتوانه تابآوری فردی، خانوادگی و اجتماعی»، این رویداد در تاریخ ۲۹ مهر ماه در سالن کنفرانس شرکت با حضور جمعی از بانوان همکار از بخشهای مختلف برگزارشد.
به گزارش روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، نرگس منتظری تختی، رئیس اموراجتماعی و رفاهی شرکت با اعلام این خبر بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری این همایش، توانمندسازی بانوان شاغل در زمینه مدیریت سلامت فردی، پیشگیری از بیماریها و بهبود کیفیت زندگی بود.
وی افزود: با توجه به نقشهای چندگانه و بعضا پرچالش بانوان در محیط کار و خانواده، ترویج فرهنگ خودمراقبتی به عنوان یک مسئولیت فردی و اجتماعی، و تقویت این باور که سلامت زنان بنیان تابآوری جامعه است، از دیگر اهداف مهم این برنامه محسوب میشد.
در این مراسم، خانم صادقی، به عنوان سخنران ویژه حضور داشت و با بیانی شیوا، علمی و در عین حال کاملاً کاربردی، به موضوعات کلیدی و حیاتی در زمینه خودمراقبتی بانوان پرداخت. وی با تاکید بر اینکه خودمراقبتی نه یک انتخاب لوکس، بلکه یک ضرورت انکارناپذیر است، اهمیت آن را برای حفظ بهرهوری و سلامت درازمدت بانوان تبیین کرد.
دراین همایش نکات کلیدی برای حفظ سلامت جسمانی بانوان که شامل معرفی گروههای غذایی ضروری و هشدار در مورد پرهیز از غذاهای فرآوریشده و قندهای افزودنی و تشریح حداقل میزان فعالیت بدنی توصیه شده (۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط در هفته) صحبت شد. بخش دیگری از سخنرانی به اهمیت چکاپهای دورهای و غربالگریها اختصاص داشت؛ همچنین تاکید بر لزوم انجام معاینات پزشکی سالانه و غربالگریهای ضروری بر اساس سن و سابقه فردی بود تا از تشخیص زودهنگام بیماریها و درمان به موقع اطمینان حاصل شود.
در همین حال تبیین ارتباط مستقیم سبک زندگی سالم با کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن و جدی مانند بیماریهای قلبی-عروقی، دیابت، پوکی استخوان و برخی سرطانها از دیگر نکات بود. در نهایت، این نکته مطرح شد که خودمراقبتی نه تنها منجر به افزایش انرژی، تمرکز و خلاقیت میشود، بلکه در نهایت بهبود عملکرد شغلی را نیز به دنبال دارد و در تقویت تابآوری فردی و خانوادگی و در نتیجه اجتماعی، نقش کلیدی ایفا خواهد کرد.
فضای همایش کاملا تعاملی و پویا بود و شرکتکنندگان با طرح سوالات متعدد و تبادل تجربیات، به غنای مباحث افزودند. بخش پرسش و پاسخ در پایان سخنرانی با استقبال گسترده حضار مواجه شد و ارائه توضیحات جامع و علمی، به تمامی ابهامات و سوالات مطرح شده از سوی بانوان، رضایت بالای شرکتکنندگان را به همراه داشت.
لازم به ذکر بوده این همایش با بازخوردهای بسیار مثبتی از سوی همکاران مواجه شد و آنها از فرصت ارزشمندی که برای افزایش آگاهی و طرح سوالات آنها فراهم آمد، ابراز رضایت و قدردانی کردند. به عبارتی این برنامه توانست گامی مؤثر در جهت ارتقای دانش سلامت بانوان و تشویق آنها به اتخاذ رویکردهای فعالتر در مراقبت از خود بردارد و مصداق بارزی از تحقق شعار «سلامت زنان، پشتوانه تابآوری فردی، خانوادگی و اجتماعی» بود. برگزاری این رویداد، نشاندهنده تعهد شرکت به سلامت و رفاه کارکنان خود است و امید میرود با تداوم و توسعه چنین برنامههایی، شاهد ارتقای روزافزون سلامت و شادابی تمامی همکاران در شرکت باشیم.
